Opakowanie uszyte na miarę
2018-05-08
Suchy lód może zastąpić człowieka na kolejnych etapach produkcji
2018-05-28

Metroplan oferuje kompleksowe rozwiązania dla zakładów produkcyjnych i centrów logistycznych

W 1976 roku powstający w Szwajcarii METROPLAN postawił sobie za cel stworzenie uwarunkowań umożliwiających osiągnięcie sukcesu naszych klientów. Lata doświadczeń owocowały i w kwietniu 2016 roku METROPLAN został wybrany w Niemczech najlepszą firmą planowania i doradztwa logistycznego. Tytuł „Najlepszej marki logistycznej 2016” w kategorii „Konsultant logistyczny i konsulting” został nam przyznany jednogłośnie. Prawie 90 osób w biurach w Hamburgu, Wrocławiu i Warszawie dzięki biegłości we wdrożeniach, interdyscyplinarnym podejściu, oraz efektywnym zarządzaniu projektami, poprzez doradztwo i koncepcję, planowanie i realizację, a także optymalizację i podniesienie wydajności, materializuje cele klientów, tworząc firmę o kapitale 1.000.000 Euro, i realizuje projekty o łącznej wartości 500.000.000 Euro rocznie.

Pracujemy z klientami z głównych sektorów, gdzie doradztwo techniczne i planowanie jest kluczem do sukcesu:

  1. Motoryzacyjny: Daimler, BMW, Voss, Umicore, Hengst
  2. Maszynowy: Danfoss, Altas Copco, Caterpillar, GEA Group
  3. Elektryczny/medyczny: Bosch, Miele, Olympus, Nutricia, Novoferm
  4. FMCG: Unilever, Ferrero, Procter & Gamble, Nestlé, Danone
  5. Detaliczny/odzieżowy: Rossmann, Tom Tailor, Tchibo
  6. Transportowy: Airbus, Lufthansa, Bombardier
  7. Usług logistycznych: DHL, Kuhne Nagel, DB Schenker, Fiege

Nasza wiedza i doświadczenie są przekazywane klientom w trzech zakresach naszej działalności, w których zajmujemy się kluczowymi zagadnieniami:

  1. Doradztwo i koncepcja – analizy powiązań produkcyjnych i dystrybucyjnych, analizy i wybór lokalizacji oraz analizy opcji budowy lub kupna/wynajmu obiektów istniejących, koncepcje i programy techniczne i funkcjonalno-przestrzenne, koncepcje przepływu materiałów do produkcji i produktów do magazynu, koncepcje budynków produkcyjnych i magazynowych
  2. Planowanie i realizacja – obejmujące szczegółowe projektowanie technologii, uzyskanie niezbędnych zezwoleń, procedurę wyboru generalnego wykonawcy i prowadzenie przetargu, zarządzanie budową i kontrolę realizacji, rozruchy technologiczne i uruchamianie systemów realizacji, zarządzanie gwarancjami
  3. Optymalizacja i podniesienie wydajności – obejmuje zwiększenie efektywności produkcji i magazynowania poprzez innowacyjną organizację technologii i zasobów ludzkich, ciągłą kontrolę procesów, optymalizację procesów przyjęcia i dystrybucji towarów, optymalizacje biznesowe, modernizację i re-inżynierię

Obszary naszej współpracy z klientami najlepiej prezentuje ilustracja poniżej.

Jako przykłady naszej działalności prezentujemy wybrane projekty i rezultaty realizacji celów klientów:

WABCO (Polska): zakład produkcji komponentów dla OEM o powierzchni 38.000 mkw (2 etapy) i wartości 27 mln Euro, dla którego stworzyliśmy wymagania i procedury jakościowe oraz zintegrowaną koncepcję zakładu, uzyskaliśmy pozwolenia niezbędne do budowy i uruchomienia zakładu, wykonaliśmy dokumentację przetargową i wykonawczą, wybraliśmy wykonawcę, kontrolowaliśmy i zarządzaliśmy projektem aż do uruchomienia produkcji

UMICORE (Polska): zakład produkcji katalizatorów o powierzchni 15.000 mkw i wartości inwestycji 40 mln Euro, gdzie przygotowaliśmy analizy lokalizacji i modelu realizacji, zintegrowaną koncepcję wraz z technologią oraz budżetowaniem, uzyskaliśmy wszystkie pozwolenia, przeprowadziliśmy proces wyboru generalnego wykonawcy i zarządzaliśmy projektem aż do uruchomienia produkcji

VOSS (Polska): zakład produkcji systemów SCR do samochodów o powierzchni 35.000 mkw i wartości 35 mln Euro, gdzie oprócz w.w. zakresów wykonaliśmy optymalizację logistyki wewnętrznej oraz negocjowaliśmy wsparcie dla założenia firmy, także państwowe

WYBOROWA/PERNOD RICARD (Polska): kompleksowe planowanie produkcji i logistyki dla fabryki produkującej i rozlewającej wódkę; wykonaliśmy analizy lokalizacji wraz z koncepcją zaopatrzenia i dystrybucji oraz analizę ekonomiczną projektu, przeprowadziliśmy studia wykonalności ekonomicznej, budżetowanie oraz stopniowy plan rozwoju firmy

NOVOFERM (Polska): zakład produkcji stalowych i aluminiowych bram i drzwi o powierzchni 4.500 mkw; zrealizowany zakres usług jak we wcześniej wspomnianych projektach, rozszerzony o wsparcie oraz wdrożenie programów szkoleniowych i strategii HR dla przyszłych pracowników

MACROMEX (Rumunia): najwyższy w UE magazyn produktów spożywczych na 20.000 miejsc paletowych gdzie wykonaliśmy optymalizację sieci dystrybucji i wymiarowanie wszystkich powierzchni magazynowych, zaplanowaliśmy systemy przepływu materiałów, dostarczyliśmy system pierwotnej i wtórnej dystrybucji wyrobów gotowych oraz system magazynowania i komplementowania zamówień wyrobów gotowych, przygotowaliśmy wszystkie wymagania techniczne dla obiektów budowlanych i ich kontrolę a także dla systemów chłodniczych

TYROLIT, grupa SVAROWSKI (Czechy): centralny magazyn dystrybucyjny o powierzchni 13.000 mkw i wartości 13 mln Euro: oprócz zaprojektowania obiektu i systemów logistycznych, zarządzaliśmy realizacją i uruchomieniem wraz z wsparciem szkolenia pracowników, stworzyliśmy zintegrowaną koncepcję strategii logistycznej w perspektywie do roku 2222, wraz z pełną integracją z europejska siecią dystrybucyjną

BRITISH AMERICAN TOBACCO (Rosja): zaplanowanie centrum logistycznego w St. Petersburgu dla potrzeb surowców, półproduktów, produktów końcowych oraz opakowań, a zakres prac obejmował koncepcję, projekt, szczegółowy plan realizacji, przetarg oraz kontrakt na urządzenia do obsługi i podawania materiałów magazynowych oraz zdefiniowanie procesów dostawy i utylizacji materiałów dla linii produkcyjnych

KRAFT FOODS (Rosja): koncepcja konsolidacji sieci Kratf Foods i Kraft Biscuit w jedna sieć dystrybucyjną poprzez zebranie danych transportowych oraz magazynowych, analizę struktur dystrybucji, modelowanie poprzez komputerową ocenę modeli przy wykorzystaniu metod badań działalności z obliczaniem preferowanego modelu, wdrożenie planów i kontrolę realizacji w czasie pierwszych etapów działalności operacyjnej

To tylko niektóre przykłady naszych usług dla międzynarodowych klientów, którym METROPLAN gwarantuje bezproblemową realizację oraz użytkowanie obiektów dzięki integracji wszystkich procesów planowania i realizacji u jednego partnera – w systemie „One Stop Shop”.

 

Chcesz wiedzieć więcej - zapisz się do newslettera!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez Polską Izbę Motoryzacji, w celu otrzymywania aktualności oraz treści marketingowych związanych z konferencją Autoevent, którego jest organizatorem, za pomocą wiadomości e-mail, zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ust.