II konkurs: Bezpłatna wejściówka od DATA INTERCHANGE
2018-04-18
WARSZTAT 21.06.2018: WPŁYWU MECHANIZMU PODZIELONEJ PŁATNOŚCI NA PŁYNNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW
2018-04-25

„Destrukcyjne” trendy w sektorze OEM i aftermarket

To kolejny temat, który będzie omawiany podczas tegorocznej konferencji. Przedstawi go

Ivan Kondratenko, Consulting Analyst w międzynarodowej firmie konsultingowej Frost & Sullivan, ekspert wielu międzynarodowych konferencji branżowych.

Tradycyjny rynek posprzedażny samochodów (naprawy, zakup części i akcesoriów, transport do serwisu i z serwisu) za kilka lat zacznie się intensywnie zmieniać.

Wynika to ze zmieniających się zasad, sposobu funkcjonowania i wykorzystywania aut jako narzędzia mobilności społeczeństwa, bogacenia się społeczeństw oraz posprzedażnych rozwiązań/ ofert usługowych przy wykorzystaniu cyfryzacji. To właśnie cyfryzacja będzie odgrywała coraz większą rolę niemalże we wszystkich aspektach motoryzacji.

Obecnie sprzedaż części zamiennych i akcesoriów typu Do-It-Yourself (DIY – zrób to sam) jest najbardziej rozpowszechnionym i popularnym segmentem w sprzedaży internetowej. Jednak to rynek DIFM (zrób to dla mnie) będzie rósł, ponieważ sektor motoryzacyjny przyjmuje coraz bardziej inteligentne modele biznesowe  zaspokajania potrzeb, realizacji usług, modele obsługi posprzedażowej, gdzie celem jest jak najdłuższe utrzymywanie relacji z klientem. Nie tylko tradycyjni gracze w sektorze ale również nowi gracze np. konkurenci tacy jak Amazon tworzą usługi typu end-to-end, czyli rozwiązania dla właścicieli pojazdów, do zarządzania różnymi aspektami związanymi z autem.

Eksperci przewidują, że kanał sprzedaży/ dystrybucji typu OES (dostawca części oryginalnych) zacznie niebawem lawinowo tracić udział w rynku we wszystkich krajach. Co ciekawe, straty w Niemczech i Francji będą prawdopodobnie niższe w porównaniu z innymi krajami. Obecnie (jeszcze) sieci dealerskie/ importerzy/ producenci starają się utrzymać bliski kontakt z właścicielami samochodów zarówno na etapie gwarancyjnej obsługi posprzedażowej jak i po upływie gwarancji. W niedługim czasie natomiast, obecny model różnorakich, indywidualnych samochodowych usług posprzedażowych przeobrazi się w kompleksową, cyfrową platformę z wieloma punktami kontaktowymi, służącymi obsłudze wszystkich klientów, w tym zaspokajania innych, dodatkowych ich potrzeb po sprzedaży – nie tylko związanych z naprawą samochodu czy też autem.

Dlatego rozwój i wzrost przychodów firm w branży motoryzacyjnej opierał się będzie (przy wykorzystaniu cyfryzacji, podejścia platformowego) na szerokiej ofercie części zamiennych różnego pochodzenia i różnej jakości oraz na innych, dodatkowych usługach on-line, które będą ułatwiały użytkownikom samochodów życie. Kwestia podejścia do „własności” samochodów również ulegnie metamorfozie.

 

AutoEvent 2018: 19-21 czerwca, Rawa Mazowiecka

 

 

 

Chcesz wiedzieć więcej - zapisz się do newslettera!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez Polską Izbę Motoryzacji, w celu otrzymywania aktualności oraz treści marketingowych związanych z konferencją Autoevent, którego jest organizatorem, za pomocą wiadomości e-mail, zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ust.