Program AutoEvent 2018

19.06.2018
17:00 Strefa kibica – wspólne oglądanie meczu mistrzostw świata Polska – Senegal
20:00 Wspólna kolacja w chacie grillowej
 20.06.2018
08:00 – 09:30 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
09:30 POWITANIE GOŚCI
PERSPEKTYWY ROZWOJU PRZEMYSŁU MOTORYZACYJNEGO W POLSCE
09:40 – 10:00 Sytuacja i perspektywy rozwoju polskiej gospodarki na tle procesów gospodarczych zachodzących w Europie i świecie
Prof. Jerzy Hausner
10:00 – 10:20 Destrukcyjne trendy na rynku OEM i Aftermarket
Ivan Kondratenko Consulting Analyst Frost & Sullivan
10:20 – 10:40

Ochrona konkurencyjności polskiego przemysłu motoryzacyjnego w kontekście Brexitu. Czy czeka nas, tzw. twardy Brexit?
Michael Dembiński Główny Doradca Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej

10:40 – 11:10

PANEL DYSKUSYJNY

· Czy i w jaki sposób zmiany polityczno-gospodarcze zachodzące w Europie i na świecie będą oddziaływać na przemysł motoryzacyjny w Unii Europejskiej i w Polsce?

· Jakie skutki dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego przyniesie, tzw. twardy Brexit?

NISKOEMISYJNOŚĆ, ELEKTROMOBILNOŚĆ, NAPĘDY ALTERNATYWNE – CZYLI KTÓRĘDY WIEDZIE DROGA DO SUKCESÓW W SEKTORZE MOTORYZACYJNYM
11:10 – 11:30 Nowe cele emisyjne Komisji Europejskiej na 2025 i 2030 rok
Paweł Wideł Prezes Zarządu Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych
11:30 – 11:50 Czy nastąpi „śmierć silnika Diesla” – napęd hybrydowy, elektryczny, wodorowy
Orlen
11:50 – 12:10 Zalety i wady różnych rodzajów układów napędowych: benzynowych, dieslowych, hybrydowych, elektrycznych, LPG, CNG – z ekologicznego, ekonomicznego i praktycznego punktu widzenia
Marco Mammetti Kierownik ds. produktu integracji systemów napędowych i innowacji Powertrain Applus IDIADA Group
12:10 – 12:40

PANEL DYSKUSYJNY

SCENARIUSZ DLA SEKTORA MOTORYZACYJNEGO W POLSCE

· Czy rozwój produkcji samochodów niskoemisyjnych spowoduje „przerzucenie” samochodów z silnikiem diesla do Polski?
· Czy naprawdę zwiększenie sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce spowoduje spadek emisji CO2 ?
· Program pomocowy (sugestie PIM dla rządu Samochód+ / Emisja -)

12:40 -13:00 PRZERWA KAWOWA
PRODUKCJA W REALIACH REWOLUCJI PRZEMYSŁOWEJ
13:00 – 13:45 Zarządzanie SMART POWER
Prof. Rafał Ohme
13:45 – 14:05 Cyberbezpieczeństwo w dobie innowacji w Automotive
Piotr Ubych Ekspert DEKRA
Dipl.-Ing. Wolfgang Glowatzki Audytor Wiodący ISO 27001 oraz ISO 22301 DEKRA Certification Austria
14:05 – 14:25 EDI – kluczem do sukcesu Twojej firmy
Alessandro Poma Head of South and East Europe Sales, Data Interchange
14:25 – 14:45 Automatyzacja procesu czyszczenia i przygotowania powierzchni. Przyszłość utrzymania jakości w przemyśle motoryzacyjnym
Krzysztof Golda, Sales Manager Poland & Eastern Europe COLD JET
14:45 – 15:05 Jak wykorzystać rewolucję technologiczną Internetu Rzeczy w poprawie łańcucha wartości
Adam Dziura Dyrektor ds. Sprzedaży Branżowej i Kluczowych Klientów Balluff
15:05 – 15:25 Trudne decyzje dotyczące magazynowania
Tomasz Arent Sales & Marketing Manager Goodman
15:25 – 15:45 Wspomaganie orientacji rynkowej i zwiększenie konkurencyjności poprzez rozwój systemów logistycznych
CAT LC Polska
15:45 – 16:00 LISTA TOP 30 edycja 2018 – Ranking największych pod względem przychodów ze sprzedaży producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym kapitałem polskim
Wojciech Żuk Dyrektor sektorów Bank Zachodni WBK
16:00 – 17:00 LUNCH
OEM TAK SILNY JAK SILNE JEST NAJSŁABSZE OGNIWO W ŁAŃCUCHU DOSTAW 
17:00 – 17:20 Wymagania producentów samochodów w stosunku do dostawców
Aleksander Czajka Prezes Zarządu Boryszew Automotive Plastics
17:20 – 17:50 3M – historia jednego samochodu. Pokaz mulitimedialny
Marcin Domański Specjalista ds. rozwoju rynku 3M
17:50 – 18:30

PANEL DYSKUSYJNY

Dyskusja z udziałem przedstawicieli OEM

· W jaki sposób zmiany w motoryzacji w kontekście pojazdów autonomicznych i pojazdów z napędami alternatywnymi rzutują na relacje między OEM a dostawcami?
Innymi słowy, czy już dziś jako dostawca trzeba się liczyć z nowymi wymogami technologicznymi?

·  W jaki sposób robotyzacja, automatyzacja, i sztuczna inteligencja stanowią podstawę do redefinicji przez OEM strategii outsourcingu i insourcingu?

· Czy OEM będą pionierami zaawansowanych technologii druku 3D czy raczej liczą na tzw. „game changers” ze strony dostawców?
Czy w perspektywie do 2025 roku rysuje się scenariusz, który wskazuje na możliwość zamówienia pojazdu zindywidualizowanego, który cechuje się zestandaryzowaną platformą oraz zindywidualizowanymi elementami wytwarzanymi za pomocą druku 3D?

18:30 PODSUMOWANIE DNIA
21:00

UROCZYSTA GALA WIECZORNA W RESTAURACJI STARÓWKA

Rozstrzygniecie plebiscytów
·       Menedżer Roku
·       Inwestycja Roku

21.06.2018
WSPÓŁPRACA ZE SZKOLNICTWEM ŚREDNIM I WYŻSZYM W CELU PRZYGOTOWANIA SYSTEMU KSZTAŁCENIA POD POTRZEBY PRZYSZŁEJ, ZAAWANSOWANEJ TECHNOLOGICZNIE GOSPODARKI
10:00 – 10:10 POWITANIE
10:10 – 10:30

Sektorowa Rada ds. kompetencji w przemyśle motoryzacyjnym (z uwzględnieniem elektromobilności) – założenia, cele, działania

Roman Kantorski Prezes Polskiej Izby Motoryzacji
dr Janusz Michałek Prezes Zarządu Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Paweł Wideł Prezes Zarządu Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych

10:30 – 10:50

„DRIVES” Europejski Projekt Unifikacji Kształcenia Zawodowego w Branży Automotive
Ryszard Jania Prezes Zarządu Pilkington Automotive Polanad

10:50 – 11:40

PANEL DYSKUSYJNY

  • Kształcenie zawodowe a kompetencje przyszłości, czyli komu tak naprawdę powinno zależeć na przygotowaniu kadr technicznych do wymagań współczesnego przemysłu?
  • Czy branża motoryzacyjna może liczyć na „właściwe” kadry techniczne „dostarczone” przez średnie i wyższe szkoły techniczne bez własnego wkładu w proces edukacji?
  • Czy i jakie zwody w najbliższej przyszłości powinny pojawić się w programie średnich i wyższych szkół zawodowych i technicznych?
11:40 – 12:20

WARSZTAT CRIDO TAXAND

WPŁYWU MECHANIZMU PODZIELONEJ PŁATNOŚCI NA PŁYNNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW

W ramach warsztatu omówione zostaną podstawowe zasady działania tego mechanizm oraz jego wpływ na funkcjonowanie poszczególnych działów firmy. Pomimo bowiem, że system jest dobrowolny, to jednak zdecydowana większość przedsiębiorców będzie musiała zmierzyć się z tym tematem. W praktyce split payment może w szybkim tempie dotknąć bardzo wielu podatników VAT. Skutki podzielonej płatności będą jednak zależeć od indywidualnej sytuacji każdej firmy. Wbrew pozorom planowane zmiany podatkowe nie dotyczą tylko księgowości, ale dotkną również inne działy w firmie.

12:20 – 12:30

 PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Od 12:40 ROZMOWY KOOPERACYJNE B2B
Od 13:30 LUNCH w Restauracji Starówka

* Polska Izba Motoryzacji zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie spotkania.