Program AutoEvent 2018

19.06.2018
17:00 Strefa kibica – wspólne oglądanie meczu mistrzostw świata Polska – Senegal
20:00 Wspólna kolacja w chacie grillowej
 20.06.2018
08:00 – 09:30 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
09:30 POWITANIE GOŚCI
PERSPEKTYWY ROZWOJU PRZEMYSŁU MOTORYZACYJNEGO W POLSCE
Moderator: Luk Palmen
09:40 – 10:25 Zarządzanie SMART POWER
Profesor Rafał Ohme
10:25 – 10:45 Cyberbezpieczeństwo w dobie innowacji w Automotive
Piotr Ubych Ekspert DEKRA
Dipl.-Ing. Wolfgang Glowatzki Audytor Wiodący ISO 27001 oraz ISO 22301 DEKRA Certification Austria
10:45 – 11:05

EDI – kluczem do sukcesu Twojej firmy
Alessandro Poma Regional Sales Director Data Interchange
Andrzej Sikora Account Manager Data Interchange

11:05 – 11:25

Ochrona konkurencyjności polskiego przemysłu motoryzacyjnego w kontekście Brexitu. Czy czeka nas, tzw. twardy Brexit?
Michael Dembiński Główny Doradca Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej

NISKOEMISYJNOŚĆ, ELEKTROMOBILNOŚĆ, NAPĘDY ALTERNATYWNE – CZYLI KTÓRĘDY WIEDZIE DROGA DO SUKCESÓW W SEKTORZE MOTORYZACYJNYM
Moderator: Luk Palmen
11:25 – 11:45 Nowe cele emisyjne Komisji Europejskiej na 2025 i 2030 rok
Paweł Wideł Prezes Zarządu Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych
11:45 – 12:05 Zalety i wady różnych rodzajów układów napędowych: benzynowych, dieslowych, hybrydowych, elektrycznych, LPG, CNG – z ekologicznego, ekonomicznego i praktycznego punktu widzenia
Marco Mammetti Kierownik ds. produktu integracji systemów napędowych i innowacji Powertrain Applus IDIADA Group
12:05– 12:20 LPG – uznane paliwo silnikowe
Sławomir Karpisz Ekspert ds. Technologii i Jakości Gazu ORLEN Paliwa
12:20 – 12:50
Sytuacja i perspektywy rozwoju polskiej gospodarki na tle procesów gospodarczych zachodzących w Europie i na świecie
Profesor Jerzy Hausner
12:50 – 13:30

PANEL DYSKUSYJNY

SCENARIUSZ DLA SEKTORA MOTORYZACYJNEGO W POLSCE

· Czy i w jaki sposób zmiany polityczno-gospodarcze zachodzące w Europie i na świecie będą oddziaływać na przemysł motoryzacyjny w Unii Europejskiej i w Polsce?
· Jakie skutki dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego przyniesie, tzw. twardy Brexit?
· Czy rozwój produkcji samochodów niskoemisyjnych spowoduje „przerzucenie” samochodów z silnikiem diesla do Polski?
· Czy naprawdę zwiększenie sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce spowoduje spadek emisji CO2 ?
· Program pomocowy (sugestie PIM dla rządu Samochód+ / Emisja -)

  • Profesor Jerzy Hausner
  • Krzysztof Zaręba Naczelnik Wydziału Polityki Przemysłowej Departamentu Innowacji
    Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
  • Michael Dembiński Główny Doradca Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej
  • Janusz Kobus Wiceprezes Polskiej Izby Motoryzacji, Wiceprezes Pilkington Automotive Poland
  • Piotr Grzybowski Naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich i Rozwoju Urząd Miasta Częstochowy
  • Jan Okulicz – Kozaryn Doradca Toyota Motor Poland, Ekspert Polskiej Izby Motoryzacji
  • Paweł Wideł Prezes Zarządu Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych
  • Paweł Gos Prezes Zarządu Exact Systems
  • Tomasz Romanik Menedżer Regionalny; Trener/Auditor Automotive, Grupa DEKRA w Polsce
13:30 – 14:00 PRZERWA KAWOWA
PRODUKCJA W REALIACH REWOLUCJI PRZEMYSŁOWEJ
Moderator: Grzegorz Banakiewicz
14:00 – 14:20 Przemysł 4.0 – w kierunku inteligentnej reindustrializacji
Krzysztof Zaręba
Naczelnik Wydziału Wydział Polityki Przemysłowej
Departament Innowacji
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
14:20 – 14:40 Automatyzacja procesu czyszczenia i przygotowania powierzchni.
Przyszłość utrzymania jakości w przemyśle motoryzacyjnym
Krzysztof Golda, Sales Manager Poland & Eastern Europe COLD JET
14:40 – 15:00 Jak wykorzystać rewolucję technologiczną Internetu Rzeczy w poprawie łańcucha wartości
Adam Dziura Dyrektor ds. Sprzedaży Branżowej i Kluczowych Klientów Balluff
15:00 – 15:20 Trudne decyzje dotyczące magazynowania
Tomasz Arent Sales & Marketing Manager Goodman
15:20 – 15:40 Najszybsza sieć dystrybucji części zamiennych w Polsce do sieci dilerskiej Volkswagen Group Polska

Tomasz Zarzycki Kierownik Sprzedaży i Marketingu CAT LC Polska
Szymon Górski Dyrektor Działu Logistyki Volkswagen Group Polska

15:40 – 16:00 LISTA TOP 30 edycja 2018 – Ranking największych pod względem przychodów ze sprzedaży producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym kapitałem polskim
Wojciech Żuk Dyrektor sektorów Bank Zachodni WBK
16:00 – 17:00 LUNCH
OEM TAK SILNY JAK SILNE JEST NAJSŁABSZE OGNIWO W ŁAŃCUCHU DOSTAW
Moderator: Grzegorz Banakiewicz
17:00 – 17:20 Wymagania producentów samochodów w stosunku do dostawców
Aleksander Czajka Prezes Zarządu Boryszew Automotive Plastics
 17:20 – 17:30
Mycie części w produkcji jako kluczowy proces końcowej jakości – dobre praktyki doboru technologii
Grzegorz Sirko Specjalista ds. Marketingu GT85 Polska
17:30 – 18:00 3M – historia jednego samochodu. Pokaz mulitimedialny
Marcin Domański Specjalista ds. rozwoju rynku 3M
18:00 – 18:30

PANEL DYSKUSYJNY

  • Czy mamy wystarczającą wiedzę i zasoby techniczne aby 4 rewolucja przemysłowa stała się szansą dla rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego ?
  • W jaki sposób robotyzacja, automatyzacja, i sztuczna inteligencja stanowią podstawę do redefinicji przez OEM strategii outsourcingu i insourcingu?
  • W jaki sposób zmiany w motoryzacji w kontekście pojazdów autonomicznych i pojazdów z napędami alternatywnymi będą rzutowały na relacje między OEM a dostawcami? Jak szybko dostawcy będą musieli się liczyć z nowymi wymogami technologicznymi ?
  • Czy w perspektywie najbliższych 10 lat technologie przyrostowe, w tym druk 3D, mogą stać sie kluczowe przy realizacji zamówień na zindywidualizowane pojazdy ?
  • Czy OEM będą pionierami w wykorzystaniu zaawansowanych technologii druku 3D, czy raczej liczą na rozwój tych technologii u swoich dostawców?
  • Jak przygotować kadry do pracy w nowoczesnym przemyśle w przypadku globalnej produkcji w obliczu dynamicznych zmian organizacyjno- technologicznych ?
  • Aleksander Czajka Prezes Zarządu Boryszew Automotive Plastics
  • Radosław Bury Project Manager Nexteer Automotive Poland
  • Małgorzata Leżoń Kierownik Działu Sprzedaży Kirchchoff Polska
  • Jacek Opala Członek Zarządu / Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży Exact Systems
  • Tomasz Romanik Menedżer Regionalny; Trener/Auditor Automotive, Grupa DEKRA w Polsce
18:30 PODSUMOWANIE DNIA
21:00

UROCZYSTA GALA WIECZORNA W RESTAURACJI STARÓWKA

Rozstrzygniecie plebiscytów
·       Menedżer Roku
·       Inwestycja Roku

21.06.2018
WSPÓŁPRACA ZE SZKOLNICTWEM ŚREDNIM I WYŻSZYM W CELU PRZYGOTOWANIA SYSTEMU KSZTAŁCENIA POD POTRZEBY PRZYSZŁEJ, ZAAWANSOWANEJ TECHNOLOGICZNIE GOSPODARKI
Moderator: Grzegorz Banakiewicz
10:00 – 10:10 POWITANIE
10:10 – 10:30

Sektorowa Rada ds. kompetencji w przemyśle motoryzacyjnym (z uwzględnieniem elektromobilności) – założenia, cele, działania

Henryk Michalik Prezes Zarządu Michael, Przewodniczący Rady Sektorowej

10:30 – 11:00

„DRIVES” Europejski Projekt Unifikacji Kształcenia Zawodowego w Branży Automotive
Ryszard Jania Prezes Zarządu Pilkington Automotive Polanad

11:00 – 11:40

PANEL DYSKUSYJNY

  • Kształcenie zawodowe a kompetencje przyszłości, czyli komu tak naprawdę powinno zależeć na przygotowaniu kadr technicznych do wymagań współczesnego przemysłu?
  • Czy branża motoryzacyjna może liczyć na właściwie wykształcone kadry techniczne „dostarczone” przez średnie i wyższe szkoły techniczne bez własnego wkładu w proces edukacji ?
  • Co będzie bardziej decydujące w przyszłości – przygotowanie i wiedza kadr czy technologia ?
  • Czy i jakie zwody w najbliższej przyszłości powinny pojawić się w programie średnich i wyższych szkół zawodowych i technicznych?
    • Roman Kantorski Prezes Polskiej Izby Motoryzacji
    • Henryk Michalik Prezes Zarządu Michael, Przewodniczący Rady Sektorowej
    • Ryszard Jania Prezes Zarządu Pilkington Automotive Poland
    • Krystyna Boczkowska Prezes Zarządu Robert Bosch
    • Anna Mielczarek p.o. Kierownika Centrum Obsługi Inwestora Urząd Miasta Częstochowy
11:40 – 11:50

PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

11:50 – 12:30

WARSZTAT CRIDO TAXAND

WPŁYWU MECHANIZMU PODZIELONEJ PŁATNOŚCI NA PŁYNNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW

W ramach warsztatu omówione zostaną podstawowe zasady działania tego mechanizm oraz jego wpływ na funkcjonowanie poszczególnych działów firmy. Pomimo bowiem, że system jest dobrowolny, to jednak zdecydowana większość przedsiębiorców będzie musiała zmierzyć się z tym tematem. W praktyce split payment może w szybkim tempie dotknąć bardzo wielu podatników VAT. Skutki podzielonej płatności będą jednak zależeć od indywidualnej sytuacji każdej firmy. Wbrew pozorom planowane zmiany podatkowe nie dotyczą tylko księgowości, ale dotkną również inne działy w firmie.

Piotr Marchlewski Manager Dział Doradztwa Podatkowego Crido Taxand

12:40 – 16:00
ROZMOWY KOOPERACYJNE B2B
Od 13:30 LUNCH w Restauracji Starówka

* Polska Izba Motoryzacji zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie spotkania.